Monikas Jul

Nu är det dags för en bokrecension, fick ett recensionsex av Piratförlaget av boken Monikas Jul .
 
 
Detta är ett så kallat danskt band, den har mjuka pärmar men den finns även med hårda pärmar. Boken kom ut 2010 och är en kokbok. Den innehåller 180 recept, den finns bl.a hos Adlibris och kostar 156:- Den inbundna  finns bla. hos Bokus och kostar 201:-
 
Boken innehåller en hel del bilder, inte bara på mat utan andra juliga bilder. Boken är mysig att sitta och bläddra i, jag får lust att börja laga mat och baka på en gång.
 
När det kommer till recepten så tycker jag att den har alla de recepten man behöver för ett klassiskt julbord och några till. De är lätta att förstå, både när det gäller vilka ingredienser som ska vara i och hur man ska gå tillväga när man ska tillaga maten.
 
Jag tycker att det finns väldigt många bra recept i boken och kommer snabbt fram till att detta är den bästa julkokboken jag har läst än så länge. Det enda som är en nackdel som jag kan tycka är att det inte finns en bild till varje recept. Att boken har mjuka pärmar är inte heller det bästa men jag rekomenderar att köpa den med hårda pärmar så är ju det problemet löst.
Boken får av mig betygen 4,5 av 5.

Kommentarer
Postat av: Amandas jul

Kul att du gillade den, jag har också fått den som recensionsexemplar men inte hunnit kollat igenom den än, men nu vet jag att den är bra :)

Svar: Hoppas du också gillar den
victoriajul.blogg.se

2012-11-02 @ 14:17:57
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Helly

Hon kan den där Monika! :)

Svar: Ja det kan hon verkligen
victoriajul.blogg.se

2012-11-02 @ 14:31:36
URL: http://blogg.amelia.se/julhoshelena/
Postat av: ellen

min mamma fick den i julklapp förra året, läste den nu och jag håller med dig, en av de bästa julböckerna! :)

Svar: Kul att du också gillade den
victoriajul.blogg.se

2012-11-02 @ 14:47:26
URL: http://entindrandejul.devote.se
Postat av: This christmas

åh verkar vara bra! synd att man äter vegetariskt bara =/ men kanske finns en del inspo att inhämta fr den ändå?

Svar: Äter du sill? Det fanns en hel del sillrecept såg jag, Kollade inte så mycket efter vegetariskt, om du vill kan jag kolla på det
victoriajul.blogg.se

2012-11-03 @ 10:47:58
URL: http://www.thischristmas.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback